KNVB blundert niet 1 keer. Veerhuys B1 moet opnieuw op voor finale

 wo. 26-4-2017.

Bij de aanstelling van de bondscoach ging ook vandaag het een en ander mis bij het grote Oranje, maar in de zaal kunnen ze er ook wat van. Gisteravond bereikte ons de mededeling dat de penalty serie van Vennewater en Veerhuys O17 opnieuw moet.  Vrijdag avond moeten dezelfde spelers de pingels opnieuw nemen in Heiloo, omdat de arbiter niet van te voren de penalty nemers in gelijke aantallen had genoteerd. Ook Vennewater kwam na een gemiste strafschop tot de ontdekking dat zij 1 speler meer op de bank hadden en deze speler miste ook maar had de pingel nooit mogen nemen in het om en om systeem.

Vennewater ging de afgelopen dagen in beroep en kreeg het gelijk aan haar zijde binnen een dag. Voor een beroep was geen tijd meer.  Veerhuys trof geen enkele blaam  door deze blunder van de leidsman en ook de coach van Vennewater werd toen het tegen zat pas  wakker. Gevolg een 15 minuten lang oponthoud . Veerhuys won het vervolg daarna. Voor wat het waard is nu.  Het gevolg is nu met twee dagen voor de finale dat het opnieuw moet , terwijl er van  Veerhuys B1 team spelers op vakantie zijn. 

Een week geleden werd  Lebo B1 uit de play-offs gehaald door de bond en ook bij een ander team in de A competitie klopten een aantal zaken niet met de 15 wedstrijden regeling. Daar werd niet tegen opgetreden. Het lijkt willekeur troef. Wordt vervolgd.

 

Reageren niet meer mogelijk.